Monday, August 11, 2008

Isninku masih kaku membeku

Salam Isnin.
Pagi ini duniaku masih tidak ceria. Tetap mendung & kelabu, kaku & membeku. Problem last week masih belum bertemu jalan penyelesaian. Along tetap membisu tanpa kata putusnya. Nampak gayanya aku yg kena berkorban sekali lagi. Mujur aku masih bekerja & mempunyai pendapatan sendiri utk menanggung bebanan yg along tinggalkan buat aku. Moga satu hari nanti hati along terbuka untuk meringankan segala bebanan yg maha hebat ini.

Sahabatku AC juga masih terus membisu. Mungkin dia tetap menganggap bahawa aku yg menjadi punca segalanya. Aku redha andai kata persahabatan kami cukup sampai disini. Terima kasih aku ucapkan pd AC kerana telah menceriakan hari2ku sepanjang kami menjalinkan persahabatan. Apa yg terlebih mahupun terkurang, aku pohon dihalalkan segalanya. Mengenali AC membuatkan aku semakin sedar bahawa persahabatan bukan sahaja memerlukan kejujuran & keikhlasan tetapi kepercayaan & persefahaman. Andai AC sendiri sudah tidak mempercayai kejujuran & keikhlasanku, pastinya antara kami juga sudah tiada kepercayaan & persefahaman. Maka itu, aku sedang meyakinkan hatiku sendiri, memujuk lara ini bahawa antara kami hanya tinggal kenangan. Walaubagaimanapun, janji yg telah aku lafazkan akan tetap aku kotakan. Usahlah AC risau kerana aku tetap memegang rahsia itu hingga ke hujung nyawaku!

No comments: