Friday, January 9, 2009

Back To School

Gembira rasanya bila anak2 nampak bersemangat memulakan persekolahan kali ni. Yg paling bersemangat sekali tentulah Fazly. Dah Form 1 (besar sgtlah konon!). Persekitaran baru & dikelilingi teman2 baru pastinya lebih menggembirakan dia. Katanya satu je yg tak best,... sekolah rendah dulu campur dgn girls, tp sekarang ni semua boys. Tu jer yg boring!.... Amboi, romeo gak anak bujang aku sorang ni.

Fakhri pulak naik darjah 4. Masa 1st day start sekolah aku tgk muka dia "poyo" jer. Sebabnya sebelum ni dia g sekolah sama2 dgn abg dia. Bila abg dah naik sekolah menengah, dia kenalah g sekolah sengsorang. Alah, bukan jalan kakipun. Aku yg hantar naik kereta, balik atuk dia pulak yg amik. Cuma dia jeles sikit sebab time dia siap2 g sekolah, abang dia sedap tergolek atas tilam lagi. hehehe.... Guru kelas dia masih cuti bersalin, so aku inform pada guru ganti keadaan Fakhri. Doctor yg advise supaya aku inform guru awal2 supaya tidak timbul kesulitan pada mana2 pihak. Kanak2 yg mengidap ADHD memang normal, tapi ada kalanya keadaan mereka sukar untuk dikawal. Mudah2an keadaan Fakhri tidak akan menyulitkan sesiapa disekolah nanti.

Faris pulak makin seronok bila diberitahu yg dia dah 6 tahun. Dari class C1 dia akan ditempatkan ke class C2. (C for Chinese). Memandangkan badan dia dah makin kurus, this year tak de lah susah2 teacher dia nak tempah baju size XXL just for him!..... Saiz L dah boleh pakai dah. memang jelas & nyata anak aku tak debab lagi!!!....
Harap2 mereka akan terus berjaya demi mencapai cita2. Cayok, cayok!..


Fazly kata ... "muka hensem, kulit jer gelap sikit!..."

Jawab aku..."Biar kulit gelap, asal poket berkepok!"...

Kalau nak diikutkan Fakhri yg paling kurus. Alhamdulilah, cuti sekolah ni berat dia dah tambah 3 kg. Seluar pun dari saiz 23 dah tukar saiz 25 this year.

1st day g sekolah, teacher tanye kenapa muka dia "legam".... Itulah bahana mandi laut & berjemur sakan sampai tak ingat dunia!....

No comments: