Friday, June 27, 2008

Special Birthday....

27June tiba lagi.

Hari ini b'day Sya. Pagi2 aku sudah memberikan pada despacth aku present utk dihantar kpd Sya. Walaupun sudah lama aku tidak berkomunikasi dgn Sya, aku tetap ingat tarikh keramat ni. Kerana suatu ketika dulu (zaman persekolahan) aku selalu jadi yg pertama wish b'day utk dia.
Aku sayangkan Sya. Dia sahabat aku dunia akhirat. Kami pernah tertawa & menangis bersama. Malah banyak pengalaman pahit manis yg kami lalui bersama sepanjang menuju kedewasaan.
Kalaulah bisa aku putarkan waktu, aku memilih untuk kembali pada zaman keakraban kami. Waktu tu kami sama2 saling memerlukan. Dimana ada dia, pasti ada aku. Kami bagai isi & kuku.
Mungkin kami tidak pernah berjanji untuk sehidup semati, tetapi kami telah berikrar untuk bersahabat hingga ke akhir hayat kami.
Dunia remaja mematangkan kami menjadi insan yg lebih dewasa. Aku pernah bersandar dibahunya menangisi sebuah kepahitan hidup, begitu juga Sya. Bahu ini tidak pernah letih & telinga ini tidak pernah jemu mendengar tiap keluh kesahnya.
Disaat dia mengalami kegagalan dlm perkahwinan, aku titipkan semangat untuk dia terus tabah melalui kehidupan ini. Ku khabarkan pada Sya, memang lumrah dunia, setiap pertemuan pasti ada perpisahan...(walaupun dgn cara yg berbeza.)
Anak2 menjadi penguat semangat untuk Sya bangkit dr kegagalan. Tapi aku tak tahu kenapa dia harus menjauhkan diri dari aku. Semakin aku cuba mendekati, semakin jauh dia menyisih dari aku.
Aku benar2 kecewa. Aku tak tahu dimana silapnya hinggakan keakraban kami bisa merenggang sejauh ini.
Sya,... seandainya kau pernah berkecil hati atas sikapku hingga membuatkan kau terus merajuk, aku mohon ampun. Ketahuilah dalam hati aku, tidak pernah sesaat pun melupakan kau. Persahabatan kita tetap utuh dlm hati ini.
Semoga ulangtahun ini membawa seribu kebahagiaan dlm kehidupan kau.

No comments: