Thursday, June 19, 2008

Happy Birthday....

Happy Birthday 2 you... Happy birthday 2 you... Happy birthday to Fakhri... Happy Birthday to youuuuuuuuuuuuuu.........

Hari nie, b'day Fakhri yg ke-9. Pagi2 aku dah wish. Tapi biasalah, budak kecik ni dia memang x igt b'day dia kalau x dibagitahu. So, bila aku ckp hari nie b'day dia... dia pun tersengih2. Lepas tu siap tanye, x de kek ke? Bila nak tiup lilin?.....

Bila dia tanye soalan tu, aku senyum & promised dgn dia yg mlm nanti ada small party utk dia. Tapi Just for family only!!

Sebab apa aku kata dgn dia "Just for family only"..... sebabnya, aku tak nak dia mengulangi peristiwa 2 tahun dulu. (Menjemput teman2nya ke rumah utk celebrate b'day party dia)

Ceritanya begini,... sehari sebelm b'day dia yg ke-7, aku telah membungkus makanan ringan utk diberi kpd teman2 sekelas & teman sepermainan Fakhri. Memang selalunya kami akan membuat party utk meraikan b'day Fakhri, tetapi tahun itu kami tidak merancang meraikannya secara besar-besaran mcm selalu. Sayangnya anak aku dah tersalah tafsir. Sewaktu memberi bungkusan makanan ringan tersebut, dia juga telah menjemput teman2nya utk dtg ke rumah pada petang itu utk meraikan ulangtahunnya. Aku & hubby terkejut bila tengok ramai bebudak yg berkumpul depan rumah kami. Bila ditanye, dgn selamba mereka jawab nak sambut b'day fakhri!!!

Kami benar2 terkejut krn kami langusng x buat preparation. Kasihan budak2 tu. Untuk tidak menghampakan mereka, aku meminta hubby segera ke kedai membeli nuggets, makanan ringan & kek. Alhamdulillah, walaupun bebudak tu berpeluh tunggu nuggets masak, mereka kelihatan happy krn akhirnya perut mereka kenyang juga.

Apabila party tu selesai, hubby pun berkhutbah panjang lebar dgn Fakhri. Tapi hubby sendiri terdiam bila Fakhri kata..."mana adik tahu, selalu ayah panggil kawan2 dtg tgk adik potong kek. Dah ayah kata, hari jadi adik, adik panggillah kawan2 datang.........."

Haaaa.... itulah natijahnya bila anak2 diajar meraikan b'day party setiap tahun. Padan muka sendiri!!!!.....

Apapun, mlm nanti aku nak lihat anak aku happy meraikan ulangtahun dia yg ke-9. Semoga anakku menjadi anak yg soleh & menjalani kehidupan yang membahagiakan dirinya....



No comments: