Friday, October 24, 2008

Faris & Spongebob

Si bongsuku, Muhd Syafi Faris memang peminat fanatik Spongebob. Aku sendiri x tahu kenapalah budak kecik ni minat sgt dgn spongebob. Sampaikan ayahku menggelarkan spongebob tu "cikgu" Faris. Manakan tidak, sekarng ni setiap pagi selepas gosok gigi, Faris akan minta benang dari aku. Bila aku tanye kenapa, dia kata, spongebob cakap lepas gosok gigi, buat macam ni (Faris memasukkan benang pda celah2 giginya) untuk bersihkan gigi.... Ek eleh.... Aku cakp dengan Faris, kalo tersangkut benang tu nanti, gigi awak berdarah... Then dia jawab, x lah... spongebob buat x berdarah pun.... adoi.... gigi spongebob tu macam manalah pulak???......


Sebagai menghormati minat dia kpd spongebob tu, masa b'day dia hari tu aku tempahlah cupcakes "spongebob" special utk dia agih2kan kpd kawan tadika dia. Tapi sayang, on his b'day dia demam pula.... X dptlah aku snap gambor2 dia celebrate b'day dgn kengkawan dia.... Ha,.. nasib baik dpt gak snap gambor cupcakes kat atas tu utk dia tgk hari2... La ni asyik dok tanye, mane kek ni yek? nape Aish x makan kek ni byk2 ha?.. Aish nak lagi boleh?..... hahaha, nak lagi?.. tunggu la next year sayang....



This week Faris melalui hari2 yg penuh kebosanan coz kawan bergaduh dia x der. Fazly & Fakhri ikut ayah dia ke TI, tinggallah Faris sorang2 kat rumah. Petang, bila aku sampai rumah, dia buat muka monyok dia... boringlah abang & angah x der.... Aish x de kawan nak main... Kemudian aku jawab balik,... boring x de kawan nak main ke, x de kawan nak gaduh?... sememangnya abang2 dia suka membuli adik mereka yg sorang ni... Kekadang bila mereka dah penat main bola atau mengayuh basikal, Farislah yg jadi mangsa tukang ambik air kat dalam.... Bila nak mandi, Faris jugaklah yg kena ambikkan towel utk mereka.... Dan segala macam hal lagilah yg mereka buat untuk buli adik kecik mereka ni...
Selasa lepas, Faris ajak aku g pasar malam. Kesian tengok muka dia, aku pun ikutlah walaupun time tu hujan renyai2.... Aku tanye dia nak cari apa kat pasar malam. Dia jawab, jalan2 aje.... Aku pun ikutlah dia. Bila dah habis satu pasar malam kami tawaf, aku tanye lagi dia nak beli apa. Dia geleng, hinggalah dia nampak sorang pakcik ni jual belon.... kemudiannya dia nampak kat sebelah pakcik tu ada orang tgh "pam" spongebob... Ha, dia pun apa lagi... "Ibu,... Aish nak spongebob tu..."...
Aku beli aje untuk puaskan hati dia..... Krn ketiadaan abg2 dia, spongebob tu masih selamat hingga hari ini. Mungkin kalau abag2 dia ade, spongebob tu x kan "hidup" lama coz abg2 dia memang suka menjahanamkan mainan adik dia..... Alahai anak2 ibu......

No comments: