Friday, October 24, 2008

Sama ke?...


Masa berkunjung ke rumah maklong tempoh hari, aku bawa sekali anak adikku, Nabilla. Mak long ingtkan aku dah ada anak pompuan.... hehehe... aku kata ni anak Oli... Lama maklong pandang Nabilla.... "Eh, memang muka dia macam muka kamu masa kecik2 dulu... Sampai sekarang maklong x kan lupa muka kamu masa kecil..." Balik je rumah, aku pun menggeledah cari gamba aku masa kecik. Sayangnya aku x jumpa.... akhirnya puas menggeledah, aku jumpa sekeping gambar lama...jengjengjeng..... aku pun tataplah gamba aku masa umur 3 tahun tu...isyh, x de pun muka Nabilla, macam muka anak Cina adalah!... Tapi memang along panggil aku anak apek.. Kebetulan, masa dulu2 ada sorang apek jual barang suka bersedekah duit 20sen pada kanak2. Tiap kali apek tu datang, along mesti kata.. "apek, lu amiklah sekali ini budak... dia kan anak lu..." Jahat betul along. Seronok dia mengusik aku... Tapi itu semua kenangan. Aku & along dah x macam dulu. Nak jumpa pun susah, inikan pula nak bergurau senda macam dulu!.... Ha, back to the topik... muka aku & Nabilla ni sama ke?....

2 comments:

dina said...

betulla sama... hikhikhik...comel la kamu masa kecil

Maya said...

mcm anak jepun yek??.... hehehe, thx for the "sweet" komen Dina!...