Tuesday, December 2, 2008

Bulan tersenyum...


Malam tadi, lepas solat Isya', Oli call. Time tu aku tgh layan citer "susuk" dgn Fakhri & Faris. Oli suruh aku keluar cepat2 & pandang langit. Kebetulan time aku kelam kabut bukak gril, ibu pun baru habis solat. Ibu pun heran tgk aku dgn budak 2 org tu keluar kelam kabut. So, ibu dgn telekung2 dia ikut aku keluar rumah.... Bila aku tunjuk langit (nampak jelas macam bulan sedang tersenyum), ibu terus urut dada. "la, ibu ingat ada apa2 emergency... buat org terkejut ajer. Nasib baik ibu tak de sakit jantung.."

Hehehe... aku sengih je. Memang aku nak snap pic tu, sebab nampak cantik sangat. (Kebesaran Allah kan?) Tapi aku takut nak naik bilik sebab aura citer susuk tu.... (kuang3x.... penakut sih!!)

Nasib baik, ada hamba allah (warga sim) htr pic yg aku tak dpt snap mlm tadi..... Bolehlah share sesama kita.....


Pic ni macam tak nampak jelas sangat. Tapi honestly (wa cakap lu), masa aku tgk malam tadi, memang amazing..... Bintang dua ketul yg berkelip tu macam mata & bulan sabit ibarat bibir yang sedang mengukir senyuman.

6 comments:

dina said...

ruginya aku tak perasan... yg aku perasan masa nak kuar semalam, langit takde bintang, cantik sgt kaler biru gelap dan kosong...

Sulela said...

Semalam kat TV3 ada announce, suruh orang ramai tengok kat luar. Tapi sayang, kat Perak hanya kelihatan bintang2 je. Hampa kechewa nak snap gambar... Tapi memang cantik. Sebijik macam yang Maya taip tu...

R@duan said...

andai bulan bisa ngomong

Maya said...

(dina).. nasib baik adik aku nampak. Dia yg suruh aku tgk...
(lela)... hubby aku pun x nampak... rugila...
(R@duan)... kalo bulan bisa ngomong, bintang dulu yg cair.. hehehe

Anti_Rasuah said...

sape ada pic clear?
aku tgk mlam 2 tersenyum sorg2. snap pakai hp x clear.. lawa giler...indah sungguh kejadianNYa.
sape ada pic clear??

pingutoha said...

saya pn ada nampak masa kuar mkn. SUBHANALLAH... mmg cantik! kbtulan bbrp hr sblm tu sy ada bc dr internet ttg kejora n jupiter... masa tgk bulan senyum tu, mmg dh agak yg 2 bj mata tu bkn bintang... rupa2nya planet.

SUBHANALLAH. SUBHANALLAH. SUBHANALLAH.

P/S: Thanks Maya for reading L.U.V.E.!