Monday, December 22, 2008

Masa begitu pantas....

Terasa begitu pantas waktu berlalu. Diam tak diam, aku sudahpun melepasi "kesukaran" & "tekanan" dlm berdepan dgn kerenah2 owner low cost BTS. Tinggal sikit lagi baki yg masih belum sudi nak tenyeh transfer form yg telah aku sediakan tu. Terpulanglah pada mereka utk buat pilihan sendiri. Bagi aku, tugas aku telah sempurna (walau tidak sepenuhnya).

Sedar tak sedar juga, bos telah selamat menyempurnakan ibadah hajinya. Alhamdulilah. Insyaallah, penerbangan bos akan tiba di KLIA pada 8.40 malam ini. Rasminya gelaran Haji dah melekat pada bos aku yg brutal tu!....

Bahagia rasanya dapat melunaskan kerja, walaupun bersendirian. Seronoknya rasa dpt ketemu bos kembali dalam masa beberapa hari. Mungkin juga yg paling membahagiakan, aku akan memulakan percutian utk meluangkan masa dgn anak2. Kasihan mereka, cuti tahun ni tak ada percutian yg istimewa. Fazly sekadar menghabiskan masa di rumah mak long dia selama 2 minggu. Fakhri pula dgn penuh tension, sekadar mengadap game boy tiap2 hari. Berbeza dgn Faris yg meneruskan persekolahan macam biasa walaupun time cuti sekolah. Memandangkan holiday camp Faris akan berakhir pada 27hb ni, aku bercadang nak bw hero2 aku g makan angin pada minggu terakhir December. Sekurang2nya, bila buka sekolah semester baru nanti, anak2 aku akan lebih rajin & bersemangat.

So, hari ni, aku pun menaikkan semangat untuk diri sendiri supaya "tahan" menghadapi minggu2 terakhir di office. Minta2 bos tak berkira, sebab bila dia balik aje nanti, borang cuti aku yg paling cantik terisi dgn ink hijau dah tersedia atas meja dia!... hehehe.... aku nak bersantai jugak kan?.....

**** Memandangkan dah lebih seminggu aku tak "bersihkan" ruangan ni, aku ingin mendedikasikan ucapan terima kasih kpd mereka yg istimewa yg telah menghantarkan tanda ingatan pada ulangtahunku yg lepas. For my hubby,... kasih syg abg tak ternilai dgn kebendaan. Walaupun lewat terima, ianya sungguh bermakna. I luv U!.... To Jay... tak sangka dia dah kembali sihat. Walaupun sekadar sekeping kad, aku menyedari betapa diri ini amat bernilai dalam hidupnya. Dia juga istimewa walau tidak berada di tahkta teratas yg telah menempatkan hubby terlebih dahulu. Kak Ayu & Along, walaupun tiada coklat kek seperti dulu, adik tetap hargai tanda ingatan yg tak berbelah bagi tu. My dear Ebriza, you seringkali buat i rasa terharu. Dalam saat2 i rasakan "kehilangan" mereka2 yg i syg, u bagaikan dekat disisi ini. Terima kasih atas segalanya. I impikan pertemuan terindah antara kita, suatu hari nanti (Insyaallah). Tak lupa pada Liza yg selalu punya waktu utk aku...."kita tak punya sesiapa, kau ada aku & aku ada kau"... Za, hanya kita berdua yg tahu peritnya hakikat hidup yg terpaksa kita lalui kan? Semoga bahagia itu akan kekal hingga ke akhir nyawa. Kepada Syasya, kenangan antara kita terlalu berharga. Terima kasih krn pernah hadir memeriahkan dunia remajaku. & kpd mereka yg menghantar ucapan tak kira melalui sms, email, facebook & juga ruangan Setulus Maya... terima kasih tak terhingga.

No comments: