Friday, November 7, 2008

Sayu lagi

Pagi ini menyaksikan perpisahan aku dgn bos sekali lagi. Musim haji dah tiba & tahun ni sampai giliran bos utk menunaikan ibadah haji bersama isterinya. Actually, semalam adalah last day dia. Lepas balik dr bank, aku sempat bermaaf2an & meluahkan perasaan dgn bos. Tapi alih2 pagi ni, bos muncul lagi dkt opis. Mungkin dia belum puas tgk muka aku & Zihan semalam. Kalau masa g Umrah that day, x de lama sgt.... kali ni lebih dari sebulan kami akan berpisah.
Pesanan2 terakhir pagi ni membuatkan hati bertambah sayu ditambah dengan penampilan bos yg nampak berbeza sekali. Sesungguhnya cahaya keimanan jelas terpancar dari raut wajahnya. Saat memandang wajah bos pagi ni, secara x sengaja aku teringat keletah "nakal"nya dulu2... (biarlah hanya aku & dia aje yg tahu....). Alhamdulilah, bos semakin membaiki dirinya menuju ke arah yg lebih baik. Aku benar2 bersyukur dgn perubahan positif bos. Harap2 tiada halangan ataupun keuzuran utk bos menunaikan ibadahnya di sana nanti.
Airmata ini gagal ditahan saat mendengar sayunya suara bos melaungkan azan sebelum melangkah keluar. Aku titipkan doa agar kesejahteraan bos & isteri senantiasa dilindungi sepanjang masa disana nanti. Semoga ibadah mereka mendapat keberkatan. Serta yg paling penting, sepertimana sejahtera & selamatnya mereka melangkah ke sana, sebegitulah saat mereka pulang nanti. Insyaallah....
Pastinya aku akan merindui senda gurau bos yg selalu menghiasi hari2 indah & bosanku di opis ni.....

2 comments:

dina said...

aku suka kalau bos takde.... kalau ada asyik nak panggil nama aku je...

Maya said...

tu la.... kalo bos ade, nak suruh dia "takde"... bila dah tak de, sepinya dunia aku!.... tapi blh buat keje dgn aman tanpa gangguan yg x sepatutnya!