Wednesday, November 19, 2008

Semalam ku bermimpi...

Diam x diam dah 2 minggu bos pergi. Setakat semalam, dah 3 kali dia buat panggilan ke office. Selain tu, every day aku akan e-mail berita terkini berkenaan office supaya bos tak risau. Bukannya nak mengganggu ibadah bos, tp bagi bos senang hati.... Alhamdulillah, setakat hari ni tiada masalah berat yg timbul kat office. Sesikit tu bolehlah aku "kau tim" sendiri.

Actually, petang semalam bos call, tanye aku & Zihan nak jubah lagi ke... hehehe, Jubah (beli masa umrah) tu pun aku belum pakai. Ingatkan Raya Haji nanti baru nak melaram. Kali ni bos pergi dgn wife dia, aku pun demandlah sikit. Kalo bos nak beli Jubah gak, cari yg design lain pulak & yg paling penting lebih mahal dari dulu... (ngada2 betul!).. Aku ni kalo berborak dgn bos, memang dah biasa dah. Faham benor perangai bos aku. Tp memandangkan dia sekarang kat Tanah Suci Mekah, aku pun cover gak lah bahasa gila2 aku.... Sebagai menghormati bos yg pergi menunaikan ibadah haji (pas tu pergi dgn wife pulak kan).
Sebelum letak phone, bos siap tanye... u x rindu i ke?.... kuang3x.... soalan memain ke soalan serius?... dia gelak.... Aku tanye, akak mane? Jawab bos, sebab akak x de lah aku tanye soalan ni!... haahahahahaha...Ingatkan dah hilang perangai gila bos aku ni, rupanya belum lagi. Tapi biasalah, usik mengusik & senda gurau dah jadi rutin biasa aku dgn bos. Aku dah faham benor perangai bos aku. (Bos aku bukan gatal tau!) Hanya aku dan dia yg faham erti keakraban ini .... cewah!!!...

Sudahnya, malam tadi aku mimpi bos. (Bukan mimpi yg bukan2 tau). Aku mimpi bos dtg office dgn anak pompuan dia. Aku siap tanye, kenapa bos balik ni? Then bos jawab, balik kejap. Nak jenguk office. Risau pulak tinggalkan kau lama2..... Lepas tu terus aku tersedar. Ya Allah, apahal pulak aku mimpi bos ni?.... Harap2 bos sihat2 ajer......

Hari ni, bos belum e-mail apa2 pun. Risau gak aku.... Mudah2an bos selamat, sihat sejahtera & segala urusan bos waktu disana dipermudahkan..... Amin....

3 comments:

Unknown said...

maya.. nanti titun panggil nama..mcm mana nak jawab tuuu..huhuhu...

dina said...

itu sendiri mau ingat...hehhehe... maya, doakan bos ko sihat waalafiat...

Maya said...

(izan)... hua3x.... nasib baik time mimpi tu hubby x de kat sebelah, kalo tersebut nama pun x der saper yg tahu....hehehehe

(dina)... amin.... hrp2 bos sihat selalu..